martes, 26 de septiembre de 2017

POEMES



A la classe d'ahui, la professora ens ha donat una sèrie de poemes per grups, els quals hem analitzat i fet propostes educatives.


Al meu grup i a mi ens ha donat quatre diferents, "el semàfor, els nassos, la tortuga i els dos cuquets". Per a cadascú d'ells hem fet una proposta educativa que pensem que és adequada tant per l'edat dels xiquets com per les activitats propostes.


Els poemes són els següents:


EL SEMÀFOR

Resultado de imagen de semaforo animado

El semàfor s'ha empipat
amb la coloma atrevida
que passa amb roig, i li crida:
- Atura't! Que t'has pensat
que jo aquí no hi pinte res?,
o és que t'has cansat de viure?
Espera el verd! M'has entés?
-Ai, beneit! No em faces riure!
-contesta ella-. Si et plau,
ocupa't del teu carrer,
que jo sempre passaré
mentre el cel em marque blau!


PROPOSTA:
  1. Reflexió dels xiquets fins a arribar a la conclusió del sentit del poema.
  2. Representació per parelles del semàfor i la coloma

ELS NASSOS

Imagen relacionada
Els núvols s'han posat un nas llarg;
s'han volgut disfressar de pallassos
per fer riure la terra i el cel.
Els ocells, des dels arbres del parc,
quan han vist acostar-se tants nassos
han fugit carregats de recel.
- Ei! Que els núvols només volen gresca!,
no us espante la cara grotesca;
no fugiu, ocellets, no temeu!
Aquests nassos només duraran
tant com una bufada de vent.
Ells esperen només que  rigueu,
i després els veureu que es desfan
cel enllà, al llevant, o a ponent.


PROPOSTA:

  1. Imaginació. Llegir el poema i arribar a la conclusió de què fa referència el títol.
  2. Realització d'un dibuix dels núvols del poema a partir de la conclusió a la qual han arribat.
  3. Posada en comú de les diferents idees dels grups formats.

LA TORTUGA

Resultado de imagen de tortugaanimada

No sé pas si em coneix, la tortuga,
però veig que s'acosta pausada
si li ensenye un manat de lletuga,
com més blanca, molt més desitjada.
Quan la toque, es fa la poruga.
No diu "gràcies" ni "adéu", quan se'n va
tot gronxant-se amb passa feixuga.
Potser pensa: "demà tornarà".


DOS CUQUETS

Resultado de imagen de dos gusanos animados

Un cuc diu a l'altre:
- Amiguet, d'on véns?,
fas molt mala cara:
no m'agrades gens!
-Ai! Si tu saberes!
M'he vist obligat
a marxar de casa...
-Doncs, què t'ha passat?
-El menjar coïa
cosa de no dir:
era dins la ceba!
Déu meu, quin patir!
-Pobre amic! A casa
viuràs de primera;
vine a menjar amb mi
dintre la cirera.


PROPOSTES:
  • Els alumnes per parelles, hauran de buscar les paraules que no coneguen dels poemes al diccionari. També, entre tota la classe creguem dos murals amb forma de tortuga i un altre amb forma de cuc. En ells hauran d'escriure les poesies i a més pegar les paraules que hagen buscat.














No hay comentarios:

Publicar un comentario

Valoració global

Primerament, m'agradaria dir que l'assignatura ha estat bastant curta, a causa que en aquest quadrimestre teníem les pràctiques i...